Kundehierarkiet

 

Kundedata ét sted – én gang for alle

Med kunde-hierarkiet sikres, at kundedata registreres og redigeres ét sted, én gang for alle, fælles for hele organisationen.

KeyAccount-panel er det centrale toppunkt i kundehierarkiet. Hér registreres stamdata og kontaktdata for grossister og kæder. Hér journaliseres kommunikation, samhandelsaftaler o.l. pr. kunde. Herfra udskrives kundespecifikke prislister, brevflet-filer m.v.

Standarder for kampagneindsalg, betalingsformer, leveringsformer, ordretyper o.l. angives også hér.

Butikspanel importeres evt. fra ekstern kilde (ERP/økonomisystem og/eller Dansk Butiksregister). Butiksdata knyttes til KeyAccountpanel via DB-kategorikode eller kædenr.

Besøgspanel rummer de besøgsaktuelle butikker i Butikspanel. Hér findes kundekort med kontaktdata, butiksstamdata og Butiksprofil (konsulentens registreringer om butikken på faste parametre). Besøgspanel kan også vise butikkens historik uge-for-uge, fordelt på: besøg, besøg-med-ordrer, salg-ind og salg-ud.